Aangetekende zending.
Ed
2004-07-02 20:42:19 UTC
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
Vincento
2004-07-02 21:26:51 UTC
Post by Ed
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
Nee dat mag niet.
Aan de anderen om te bewijzen dat het wel mag.
Frank <><>
2004-07-03 06:44:00 UTC
Post by Vincento
Post by Ed
[...]
Aan u te bewijzen dat het niet mag. Er bestaan zelfs enveloppes
speciaal hiervoor bedoeld: je schrijft op de binnenkant van de
enveloppe, toekleven, verzenden. De lezer kan onmogelijk vertellen dat
hij een lege enveloppe gekregen heeft.
Vincento
2004-07-02 21:27:58 UTC
Post by Ed
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
Vergeten te vermelden dat het verzenden in plooivorm 4 wel mag.
Aan de anderen te bewijzen dat het niet mag.
Jeffrey Drooghenbroodt
2004-07-02 21:34:02 UTC
Post by Vincento
Post by Ed
[...]
Als je met "plooivorm 4" bedoelt dat het A4'tje in 4 gelijke stukken
wordt verdeeld: dat bereik je door 2x te vouwen...
--
Jeffrey Drooghenbroodt
http://www.pebbels.be/
Vincento
2004-07-02 21:47:48 UTC
Post by Jeffrey Drooghenbroodt
Post by Vincento
Post by Ed
[...]
klopt,
ik heb ooit eens op "jongens en wetenschap" gehoord dat je met een vel
in -ik weet niet hoeveel-vouwen onmogelijk is.
Oneindig vouwen, kan dus niet.
Dus De Post zal dat wel moeten weten.
Jeffrey Drooghenbroodt
http://www.pebbels.be/
2004-07-02 22:01:20 UTC
Post by Vincento
Post by Ed
[...]
nog altijd geen lief gevonden?
http://www.pebbels.be/
Werner
Ik dacht niet meer dan 8 of 10 keer hoe groot het blad ook moge zijn :)
Koperbus
2004-07-02 23:51:24 UTC
Post by Ed
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
Ja dat mag, eigenlijk een A1, of een kubus van 1x1x1x meter verzenden
mag ook. Wie houdt u tegen?
De bijkomende tarieven ingeval van afwijking van de gebruikte
standaardmaten zal u moeten bijbetalen.

Als u iets belangrijks aangetekend wil versturen kan u dit doen via
een vensterenveloppe, zo kan de bestemmeling niet bewijzen dat er een
lege brief in zat, buiten de valsheid in geschriften via een zelfde
komputerstijlenveloppe.

Anders is het ook mogelijk een A4 in 3 te plooien, dicht te plakken,
op de achterkant dus, het adres vermelden.

Tevens kan u een ontvangstbevestiging vragen bij de post tegen
bijbetaling.

Hopelijk hebt u geen probleem met mijn koperbus, anders is
bovenstaande NIET waar.
Werner
2004-07-03 04:50:17 UTC
Post by Ed
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
ja dit mag wel , wordt ook trouwens gedaan met het verzenden van codes

Als je een enveloppe gebruikt, is het aan de begunstigde
om te bewijzen dat de enveloppe leeg was
lexmaniac
2004-08-16 21:31:20 UTC
Post by Ed
Ik wil een belangrijk bericht op A4 formaat aangetekend versturen, dit
zonder enveloppe, dus A4 2x vouwen, dichten en adres erop.
Mag dat ?
Het mag natuurlijk, maar het is nergens voor nodig.
Google eens op "aangetekende" in deze ng, en je zal zien dat het een vaak
terugkerende vraag is.
--
Lex