Aangetekende zending, wel of niet afhalen ?
none
2005-09-26 11:51:49 UTC
Ik heb op mijn firma een bericht van de postbode dat er iets aangetekend is
toegekomen en af te halen is in het postkantoor.

Ben ik verplicht deze af te halen ?

Ik ben 's morgens niet altijd op mijn firma als de postbode komt, de
winkeluren zijn enkel 's namiddags. Ik verwacht van niemand een aangetekend
schrijven. De laatste aangetekende brief die ik kreeg was van een gemeente
met een offerte-aanvraag. Ik heb hier niet aan meegedaan omdat ik
principieel geen antwoord geef op klanten die zelf een overdreven
admistratieve last opleggen in hun aankoopvoorwaarden. De aangetekende
brief daarvoor was er een die MS had verstuurd naar zijn volledige
klantenbestand. Zeker marketings-gewijs was dit een blunder van formaat van
MS België om dit per aangetekend schrijven te doen.

Ik heb echt niet veel zin om me weerom naar het postkantoor te begeven om
weer waarschijnlijk onbenullige aangetekende zending te gaan halen.

Wat zijn de gevolgen als ik dit niet doe ?

Verder vind ik het wreed vervelend dat er op het kaartje van de postbode
niets staat over de afzender.
Moi
2005-09-26 12:15:37 UTC
Ik verwacht van niemand een aangetekend schrijven.
Ik weet niet wat jouw bedrijf doet maar misschien is het wel een
aangetekende ingebrekestelling? Die verwacht je nooit maar die komen
ook aangetekend......
none
2005-09-26 13:09:16 UTC
Niet dat ik deze verwacht. Wat zijn de gevolge als ik het niet ga afhalen ?
aangetekend......
scorpioen
2005-09-26 13:07:35 UTC
Post by none
[...]
Je wordt hoe dan ook geacht de inhoud van dat schrijven te kennen...

De gevolgen kunnen soms zeer ernstig zijn. Veronderstel dat het een
bericht van wijziging van de belastingen is. U antwoordt niet. De
belastingen vestigt een ambtshalve aanslag ...

Zo zijn er talloze mogelijkheden waarbij het niet reageren op een
aangetekend schrijven ernstige gevolgen kan hebben.

Ik zou het dus toch maar gaan afhalen.

scorpioen
Werner
2005-09-26 13:48:20 UTC
Post by scorpioen
Post by none
[...]
Is het niet "geacht de aangetekende zending te ontvangen hebben" i.p.v.
Post by scorpioen
[...]
Pesoonlijk zou ik ook dit afhalen hoor
--
mvg. Werner
www.google.be is je beste vriend
Jean Menten
2005-09-27 08:26:47 UTC
Post by Werner
Is het niet "geacht de aangetekende zending te ontvangen hebben"
i.p.v. "de inhoud van dat schrijven te kennen" ?
Als je het ontvangen hebt, ken je de inhoud ook :-)

--
Met Vriendelijke Groeten,

Jean Menten
***@pandora.be

***************************
Indien u reageert via de "reply"-knop
dient u er rekening mee te houden dat er
"iets" gebeurd is met het meegeleverde adres.
Het meegeleverde adres is onklaar gemaakt
om spam te vermijden.
Hartelijk dank bij voorbaat voor uw begrip.
none
2005-09-26 16:16:20 UTC
Post by scorpioen
[...]
Bedankt voor het antwoord.

Is er echter nergens een mogelijkheid om te weten van wie een aangetekende
zending komt ?

Voor leveringen heb ik een afspraak met een buurbedrijf, zodat zij
leveringen aannemen als er niemand aanwezig is. Maar voor aangetekende
zendingen aan bedrijven steken ze nogal snel gewoon een kaartje.
oedipus
2005-09-26 13:43:57 UTC
Ik dacht dat je een tweede aanbieding kan aanvragen op het postkantoor,
dan moet je die niet gaan afhalen. Je kan ook volmacht geven aan iemand
maar je moet vermoedelijk je identiteietkaart meegeven
Gaston
none
2005-09-26 16:07:16 UTC
Die volmacht geld niet ( meer ) voor bedrijven.

Er is inderdaad een kaartje bij waarop ik kan aankruisen dat het opnieuw
moet worden aangeboden. Maar als ik het in het postkantoor moet afgeven
kan ik evengoed de zending daar aannemen.
Gaston
Johan Geluyckens
lening die herzien wordt? (lagere interestvoet)
loepie
2005-09-26 19:10:12 UTC
Als je de aangetekende zending niet wil gaan halen ..dan moet je dat ook
niet doen!!
Degene die je hem gestuurd heeft zal je wel een andere sturen ..als het
belangrijk genoeg is
En dan ben je nog niet verplicht om hem te gaan halen!!
Frank --::--
2005-09-27 04:42:11 UTC
Post by loepie
Als je de aangetekende zending niet wil gaan halen ..dan moet je dat ook
niet doen!!
Inderdaad, maar onverstandig.
Post by loepie
Degene die je hem gestuurd heeft zal je wel een andere sturen ..als het
belangrijk genoeg is
Inderdaad of u voor de vrederechter brengen of een deurwaarder sturen.

-- :: --
"Ivo" >
2005-09-27 05:27:17 UTC
Post by loepie
Degene die je hem gestuurd heeft zal je wel een andere sturen ..als het
belangrijk genoeg is
Inderdaad of u voor de vrederechter brengen of een deurwaarder sturen.
-- :: --
-Op de keerzijde van dat kaartje kun je iemand anders volmacht geven om die
zending te ontvangen, je geeft beter je paspoort aan die persoon (al is dat
soms niet nodig, dat hangt af van de postbode).
-Op die keerzijde kun je ook een tweede aanbieding vragen (kaartje terug te
sturen naar de post).
Werner
2005-09-27 06:45:28 UTC
Post by "Ivo" >
Post by loepie
[...]
volgens de OP Bericht ID :
<3-***@edpnet.net>
--
mvg. Werner
Noli vinci a malo, sed vince in bono malum
none
2005-09-27 09:37:05 UTC
Post by "Ivo" >
Post by loepie
[...]
Geldt niet meer voor bedrijven. De zaakvoerder moet het persoonlijk
aftekenen. Enkel personen vermeld als vennoot zoals beschreven in de
statuten mogen het aftekenen. Verder jagen ze me nog meer op stand dat soms
de postkantoren moelijk doen en het niet willen afgeven bij het afhalen op
het kantoor als je zelf niet de statuten bijhebt.

Het gaat om een vennootschap. Bij een natuurlijke persoon zal het verhaal
van de volmachten wel kloppen.